Lack


Resultatet av dagens bokomslag


Detta var vad jag lyckades prestera under dagens lektion i Graf B.
Min fantasi var inte på topp idag så jag slängde ihop någonting bara för att ha
någonting att visa läraren vid lektionens slut. Dock har jag nästa lektion på mig
att utveckla om jag känner att jag vill göra det. Så tills nästa torsdag hoppas
jag på att min kreativitet är tillbaka på topp igen.


Bokomslag

Just nu sitter jag i skolan & har lektion i Graf B. Vi har fått till uppgift att göra
ett nytt bokomslag till en valfri bok. Jag valde första bästa bok som jag hittade
uppe i biblioteket. Jokern heter den & är skriven av Markus Zusak. Jag ska
försöka att göra ett någorlunda bra bokomslag utifrån titeln eftersom jag
inte har en blekaste aning om vad boken handlar om.

Paket från Sportamore

Jag var förbi Coop extra & hämtade ut ett paket från Sportamore när jag & mamma
var ute & övningskörde efter middagen. Det var min keps som jag beställde här om
dagen som hade anlänt. Ingen märkvärdig, men den kommer nog sitta fint på skallen
en varm sommardag!


Converse



My new red converse

Min mor hade med sig massa fint hem till Sverige. Jag fick bland annat två par
Converse. Ett par låga marinblå & ett par höga röda, som jag även använde idag.
Dock var dem en halv storlek för stora, så jag tänkte lägga en sula i dem & se om
de sitter bättre på foten. Jag fick även fyra armband, ett halsband, två solglasögon,
ett linne & en parfym!

Det är så skönt att hon är hemma & allting är som vanligt igen. Även fast det var
väldigt skönt & nyttigt att vara hemma ensam ett tag & reda sig själv..


Stockholm!

Tillbringat stort sett hela dagen på en buss & i Stockholm. De var meningen att vi
skulle på studiebesök på kulturhuset till en början men lärarna insåg sedan att det
skulle bli väldigt tajt med tid, då det var bara ca. 2 timmar tills bussen skulle gå till
TV-inspelningen. Så dem beslutade att vi fick kila runt på stan tills dess att bussen
skulle gå istället. Vilken vi elever inte hade någonting emot!

Jag bjuder på några spontanbilder som togs under dagen. Varken kvalitén eller
bilderna överhuvudtaget är någonting jag är stolt över. Men för att göra detta inlägg
lite roligare så delar jag med mig av dessa!


Tiden förändras inte, vi förändras.

Just nu sitter jag & väntar på att gå till bussen in till Gävle. Jag ska möta
upp Bea & sedan tar vi oss till skolan & bussen som kör oss till Stockholm.
Vi på media ska nämligen dit på studiebesök & TV-inspelning.

Efterlängtade mamma!

Jag har haft en helt fantastisk helg. I fredagskväll umgicks jag med Gustaf &
Marcus. Åt tacos, kikade på film & drygade med varandra som bara vi kan!

Lördagkvällen spenderade jag tillsammans med familjen. Vi var in till Gävle
& såg Hur många lingon finns det i världen & åt på fd. los sombreros.
Fantastisk trevligt! Sedan kom Gustaf & gjorde mig sällskap resten
av kvällen framför teven.

Imorgonkväll anländer min mamma hem igen, efter 14dagar i thai.
Ska bli så skönt att få träffa henne igen! Dock är jag borta i Stockholm
hela dagen & anländer inte förens 18:30 tillbaka i Gävle..


Jag ville ge dig allt i världen, men mitt liv vill jag dela med dig.

Ska åka med pappa in till Gävle om en stund.
Uträtta ett ärende & besöka UM är vad jag ska göra.
Sedan ska jag träffa Gustaf & umgås med honom fram tills det
att Mackan slutar kl. 15:00! Sedan får vi helt enkelt se vad vi tre
hittar på.

Nära skjuter ingen hare!

Var nyss ute & körde lite bil tillsammans med pappa.
Det börjar det närma sig nu. Jag börjar känna att teorin sitter & körning
säger dom att den sitter för länge sedan. Så snart, snart ska jag ta & boka!

Men nära skjuter ingen hare..
Men fan vad jag ska ha det där körkortet snart!

Arbetsintervju

Nu börjar det närma sig! Det är ungefär en timme kvar tills jag ska
befinns mig på arbetsintervju. Jag var nervös för ett tag sedan men nu
börjar jag känna mig ganska lugn. Det får gå som det går helt enkelt. Jag kan
inte göra annat än att vara mig själv & visa min bästa sida! Nu hade jag
tänkt att kika genom pappren en sista gång så att jag har fått med allt
jag behöver ha med mig. Önska mig lycka till!


Facerape

Det är riskabelt att glömma logga ut från face på min dator & sedan åka härifrån.
Jag tror då Mackan aldrig mer kommer att glömma det igen i alla fall! haha


Underbara efterlängtade helg!

Dålig uppdatering på senaste. Men detta beror på att i fredags var
mina flickor här på middag, spelade sällskapsspel, spelade Wii & kikade
på Black Swan. Detta var mycket trevligt & är anledningen till att det
inte vart något bloggande denna dag.

Igår, Lördag kom Gustaf & Mackan hit. Vi tog bussen in till Gävle för att
käka gott & gå på Bio. Filmen var True Grit &  den var helt okej. Efter bion tog
vi oss hem hit & kikade på film & bara umgicks. Ävem detta var ruskigt trevligt!

Min helg har helt enkelt varit awesome!

Godnatt

Nu ska jag ta & sova. Imorgon är det fredag & kortdag!
Går i skolan mellan 08:30-12:00. Sedan ska jag & Linn sola,
kanske att Bea & Fia skulle med också. Innan jag åker hem tänkte
Linn & jag förmodligen träna en sväng på F&S. Fredagen avslutas med
middag & filmkväll här hos mig tillsammans med min brusar!

Det går bra nu!

Enda sedan jag kom hem har jag suttit & läst i körkortsboken, gjort några teoriprov
på nätet & unnat mig lite B&J. Det går bra nu, kompis det går bra nu!

Imorgon får jag äntligen träffa Bea igen. Tjejen som kommer få oss andra att framstå
som levande lik efter att hon varit i thailand tre veckor..


Besvikelsen av att upptäck en persons riktiga jag

Jag är så förbannat besviken på dig. Det finns ingenting som kan få
mig så förbannad som du just nu. Trodde du var bättre än så!

Måndagens "att göra lista"

Detta skulle jag behöva hinna göra imorgon efter skolan.

1. Besöka ungdomsmottagningen
2. Sola
3. Träna
4. Ta bussen till Willys i Skutskär för att hämta ut paket

Får se vad jag lär prioritera bort för att hinna.. Funderar på om jag
prioriterar träningen sist. För om det blir tajt med att hinna träna
på F&S så får det bli en sväng här hemma när allt det andra är
avklarat.

Fotografisk bild B


Sveriges Järnvägsmuseum

Var en sväng på järnvägsmuseumet med Linn för APU idag.
Vad hade jag gjorde utan henne på ett ställe som detta museum eller
överhuvudtaget? En helt fantastisk tjej helt enkelt! Vi gjorde inte speciellt
mycket. Jag fotade alla lok & vagnarna medan Linn skrev ner namnen på
dem. Sedan tog vi bussen till skolan & satte oss & gjorde en enkät som vi
sedan mailade tillbaka till Peter på museet. Dock fick jag ett mail tillbaka
med lite som han ville att vi skulle ändra på..

Nu ska jag försöka få någonting gjort på filmanalysen som jag inte riktigt är klar med!




Arbetsplatsutbildning

Jag ska alldeles strax ta & kila iväg till bussen för att möta upp Linn i Gävle.
Sedan tar vi bussen tillsammans ut till järnvägsmuseet där vi har vår APU.


Återuppladdning

Nu är det dags att stänga ner datorn & låta huvudet inta sin position på huvudkudden.
Imorgon är det dags för APU tillsammans med Linn igen. Sedan får vi se om jag
väljer att gå & träna en sväng eller om jag är tvungen att plugga.

Canon EOS 7D

Jag är förmodligen universums lyckligaste tjej just nu, med denna skönhet i
mina händer! ♥

När ett ting förloras, rasar hela världen!

Jag var hem till mamma för en stund sedan för att leta på kvittot till min käre vän.
Vi behöver nämligen det för att kunna ta reda på hur mycket jag får ut på
försäkringen. Dock är det förmodligen inte ens värt att ta det på försäkringen på
grund av att kameran är så pass många år. Har mailat på en bättre begagnad så
länge & får se om den finns kvar.

Detta var inte alls vad jag behövde just nu..


Tävling på nextobsession.se

Jag är nu med & deltar i en tävling på Nextobsession.se där man kan vinna ett av
deras underbart fina smycken. Allt ni behöver göra är att gilla nextobsession på
facebook & sedan kommentera på nextobsession.se vilket smycke ni skulle vilja vinna.

Var med & delta ni med!

Shopping från Uppsala

Detta är en del av det jag shoppade när jag var med Andréa i Uppsala igår.
Det var även 50% på valfritt plagg inne på Cubus så jag slog till på en ny
skinnjacka. Min gamla har jag haft i 3-4 år nu & den har börjat torka sönder.

Boots, Skopunkten 399:-
'
Solglasögon, H&M 79,50:-

T-shirt, H&M 149:-

Storstädning

Är det någonting som jag är duktig på så är det att stöka ner. Även fast jag innerst
inne är lite av en perfektionist i vissa lägen så förstår jag inte hur jag lyckas få mitt
rum att se ut som det gör ibland. Idag brast det & jag var helt enkelt tvungen att
städa.



Kamerakaos

Jag hade en super trevlig dag tillsammans med min fina vän Andréa i Uppsala
idag. Vi strosade runt i butiker, åt god lunchbuffé & bara umgicks.

Dock lyckades kameran lossna från stativet när jag skulle fota det jag shoppat
& blixtfästet på kamerahuset flög åt skogen. Vilket ledde till att det är ett stort hål
rakt in i min kamera.. Så jag ska försöka fota allting i morgon när jag städat
rummet & då det är lite bättre ljus utifrån.

Nu ska jag lägga mig & tröstläsa sista trettio sidorna jag har kvar i Elsas mode för
att förhoppningsvis må lite bättre.

Uppsala

Jag har precis gjort mig klar & sitter nu & väntar på att min fina vän Andréa,
hennes pappa & bröder ska hämta upp mig för att sedan åka till Uppsala över
dagen. Det ska bli riktigt härligt att bara umgås & kila runt bland butikerna.

Bowling- & tacokväll!

Har spenderat en del av kvällen tillsammans med mina favoriter.
Vi bowlade & käkade taco på Los Sombreros tillsammans.
Taco'n satt som smeck i min hungriga mage efter 1,5timmes bowlande.
Dock fattades Bea bland oss men jag kan inte tycka synd om henne eftersom
att hon förmodligen ligger på någon strand i Thailand & har det bra..